مدارک ذیل توسط مالک تهیه شود :
- تکمیل فرم درخواست صدور پروانه ساختمان
- ارائه مدارک مالکیت
- فتوکپی شناسنامه ذینفع (مالک یا مالکین) یا فتوکپی وکالت نامه
- ارائه فیش پرداخت شده عوارض نوسازی در صورتی که نوسازی شده باشد.
- تهیه پوشه
- ارائه درخواست به شهردار جهت اخذ دستور
- ثبت شماره و تاریخ در دبیرخانه
- تعیین زمان جهت بازدید توسط کارشناس دفتر فنی
- بازدید کارشناس دفتر فنی شهرداری از محل
- بازدیدکارشناس شهرداری ازمحل وتنظیم گزارش وضع موجود
- تعیین کاربری ، تراکم تعداد طبقات و حدودتعریض و… براساس طرح هادی یا جامع یا تفضیلی
اگر ذینفع مجازبه تهیه نقشه های معماری و محاسباتی :
- الف) نباشد : دلایل مربوط کتباً به ذینفع اعلام میگردد.
- ب) باشد :
- ب) ۱ : نیاز به تغییر کاربری و… نداشته باشد طبق ضوابط به ردیف ۴ مراجعه کند.
- ب) ۲ : اگرمالک تقاضای تغییر کاربری و افزایش تراکم را داد.
- تنظیم توافقنامه با امضاء شهردار، مالک و پس از صدور مصوبه شورا مبنی برموافقت باتوجه به کاربری ملک از ادارات مختلف استعلام
- اخذ و به کمیسیونهای مربوطه ارجاع و بعداز موافقت ازطریق کمیسیونها به روند خود ادامه داده.
- معرفی به دفاتراسناد رسمی مبنی بر تعهد مالک جهت پاسخگو بودن به مدعین ملک موصوف و کارفرما درانجام عملیات ساختمانی.